Images
  • abam bocey
    (Gambar: Twitter)

Video terakhir pelawak M'sia Abam jadi kenangan

KUALA LUMPUR: Isteri pelawak Fad Bocey, Nur Syahira A. Rahman, berkongsi detik terakhir Abam bersama suaminya Fad dan juga Achey.

Cik Syahira berkongsi detik itu melalui menerusi video pendek yang dimuat naik ke akaun Instagramnya.

Video itu dirakamkan sewaktu Bocey berada di belakang pentas semasa membuat persiapan untuk persembahan di pentas Maharaja Lawak (MLM2019), lapor Astro Awani.

Cik Syahira berkata beliau tidak menyangka video itu merupakan detik terakhir mereka bersama Abam.

View this post on Instagram

Aku ingat sebab aku yang record .masa ni sebab ingat nak simpan video ni kalau rezeki bocey menang .konon nak combine video persiapan bocey final .tapi rupanya video ni abam tinggal buat kenangan utk ktorang . . Bam ktorang tau abam penat sgt .penat nak berjuang sebab abam rasa bocey org dah tak pandang .org dah jemu .sebab tu abam asyik ulang dah la nak rehat puas2 .sekarang abam tgh rehat kan .doakan dia ,moga Allah tempatkan dia dikalangan org beriman .bam ktorang dah takda sapa nak kacau .dah tkda org nak usik kacau tubuh badan abam .terkesan sgt sbb fad tak sempat nak sentuh .dia rindu nak menyakat abam 😔 abam semoga tenang disana .terima kasih sebab bagi kami pengajaran yg paling besar dalam hidup . #kitabaikramaisayang

A post shared by Syaheera❤️Fadzlie (@syaheeraarahman) on


Catatan di akaun Instagramnya berbunyi: "Aku ingat sebab aku yang record. Masa ni sebab ingat nak simpan video ni kalau rezeki Bocey menang. Konon nak combine video persiapan Bocey final tapi rupanya video ni Abam tinggal buat kenangan.

“Bam kita tahu Abam penat sangat, penat nak berjuang sebab Abam rasa Bocey orang dah tak pandang, orang dah jemu.

“Sebab tu Abam asyik ulang dah la nak rehat puas-puas. Sekarang Abam tengah rehat kan. Doakan dia moga Allah tempatkan dia di kalangan orang beriman."

Abam, atau nama sebenarnya Syed Umar Mokhtar bin Syed Mohd Redzuan, menghembuskan nafas terakhir di kediamannya di Gombak pada Isnin (10 Feb) pada usia 32 tahun, menurut laporan Astro Awani.

Allahyarham merupakan seorang pelawak, pelakon dan ahli kumpulan Bocey bersama Fad dan Acey, lapor Astro Awani.

- Agensi berita/AI/ai

Top